یـــــــــــــاوران رهبـــــــــــــر
ما با ولایـــت زنده ایم تازنده ایم رزمنده ایم
...حجت خدا در بین مردم زنده است؛ موجود است؛ با مردم زندگى میكند؛ مردم را مى‌بیند؛
 با آنهاست؛ دردهاى آنها، آلام آنها را حس میكند. انسانها هم، آنهائى كه سعادتمند باشند،
 ظرفیت داشته باشند، در مواقعى به طور ناشناس او را زیارت میكنند...

امتیاز شیعه در مسئله مهدویت ؟
مسئله‌ى مهدویت در اسلام هم جزو مسلّمات است؛ یعنى مخصوص شیعه نیست. همه‌ى مذاهب اسلامى غایت جهان را كه اقامه‌ى حكومت حق و عدل به وسیله‌ى مهدى (علیه الصّلاة و السّلام و عجّل اللَّه فرجه) است، قبول دارند. روایات معتبر از طرق مختلف، در مذاهب گوناگون، از پیغمبر اكرم و از بزرگان نقل شده است. بنابراین، هیچ تردیدى در آن نیست. منتها امتیاز شیعه در این است كه مسئله‌ى مهدویت در آن یك مسئله‌ى مبهم نیست؛ یك مسئله‌ى پیچیده‌اى كه براى بشر قابل فهم نباشد، نیست؛ یك مسئله‌ى روشن است، مصداق واضحى دارد كه این مصداق را میشناسیم، خصوصیاتى از او را میدانیم، پدران او را میشناسیم، خانواده‌ى او را میشناسیم، ولادت او را میشناسیم، جزئیات آن را خبر داریم. در این معرفى هم باز روایات شیعه، تنهائى در صحنه نیستند؛ حتّى روایاتى از غیر طریق شیعه هم وجود دارد كه همین معرفى را براى ما روشن میكند و باید كسانى كه مال مذاهب دیگر هستند، توجه كنند و دقت كنند تا این حقیقت روشن را دربیابند. بنابراین اهمیت مسئله یك چنین سطحى دارد و ما بیشتر از دیگران اولى‌ هستیم به اینكه به این مسئله بپردازیم؛ كارهاى علمى و دقیق و متقن روى این مسئله انجام بگیرد.
«بیانات رهبری در جمع اساتید و فارغ‌التحصیلان تخصصی مهدویت1390/4/18»

 

قبل از فرج، آسایش و راحت‌طلبى و عافیت نیست!

قبل از دوران مهدى موعود، آسایش و راحت‌طلبى و عافیت نیست. ...قبل از ظهور مهدى موعود، در میدانهاى مجاهدت، انسانهاى پاك امتحان مى‌شوند؛ در كوره‌هاى آزمایش وارد مى‌شوند و سربلند بیرون مى‌آیند و جهان به دوران آرمانى و هدفىِ مهدى موعود(ارواحنافداه) روزبه‌روز نزدیكتر مى‌شود؛ این، آن امید بزرگ است؛ لذا روز نیمه‌ى شعبان، روز عید بزرگ است.
«دیدار با مردم قم 30/11/1370»


حقیقت انتظار
انتظار، یعنى دل سرشار از امید بودن نسبت به پایان راه زندگى بشر. ممكن است كسانى آن دوران را نبینند و نتوانند درك كنند - فاصله هست - اما بلاشك آن دوران وجود دارد؛ لذا تبریك این عید - كه عید امید و عید انتظار فرج و گشایش است - درست نقطه‌ى مقابل آن چیزى است كه دشمن مى‌خواهد به وجود بیاورد.«دیدار به مناسبت میلاد دیدار به مناسبت میلاد حضرت مهدى (عج) 25/09/1376»


 

  باید زمینه را آماده كنى

مسأله‌ى ولادت حضرت مهدى علیه‌الصّلاةوالسّلام‌وعجّل‌اللَّه‌تعالى‌فرجه‌الشّریف، از این جهت هم حائز اهمیت است كه مسأله‌ى انتظار و دوران موعود را كه در مذهب ما، بلكه در دین مقدّس اسلام ترسیم شده است - دوران موعود آخرالزّمان؛ دوران مهدویت - ما به یاد بیاوریم، روى آن تكیه كنیم و بر روى آن مطالعه و دقّت و بحثهاى مفیدى انجام گیرد. شما باید زمینه را آماده كنى، تا آن بزرگوار بتواند بیاید و در آن زمینه‌ى آماده، اقدام فرماید. از صفر كه نمى‌شود شروع كرد! جامعه‌اى مى‌تواند پذیراى مهدى موعود ارواحنافداه باشد كه در آن آمادگى و قابلیت باشد، والّا مثل انبیا و اولیاى طول تاریخ مى‌شود.

 

تاثیر اعتقاد به ظهور حضرت
ملتى كه به خدا معتقد و مؤمن و متكى است و به آینده امیدوار است و با پرده نشینان غیب در ارتباط است؛ ملتى كه در دلش خورشید امید به آینده و زندگى و لطف و مدد الهى مى‌درخشد، هرگز تسلیم و مرعوب نمى‌شود و با این حرفها، از میدان خارج نمى‌گردد. این، خصوصیت اعتقاد به آن معنویت مهدى علیه آلاف التحیة والثناء است. عقیده به امام زمان، هم در باطن فرد، هم در حركت اجتماع و هم در حال و آینده، چنین تأثیر عظیمى دارد. این را باید قدر دانست.
«در دیدار با پاسداران 10/12/1368»

 

  انتظار ، فقط نشستن و اشك ریختن نیست!

امام زمان ارواحنافداه با اقتدار و قدرت و تكیه بر توانایى‌اى كه ایمان والاى خود او و ایمان پیروان و دوستانش، او را مجهز به آن قدرت كرده است، گریبان ستمگران عالم را مى‌گیرد و كاخهاى ستم را ویران مى‌كند.
درس دیگر اعتقاد به مهدویت و جشنهاى نیمه‌ى شعبان براى من و شما این است كه هر چند اعتقاد به حضرت مهدى ارواحنافداه یك آرمان والاست و در آن هیچ شكى نیست؛... اما این آرمانى است كه باید به دنبال آن عمل بیاید. انتظارى كه از آن سخن گفته‌اند، فقط نشستن و اشك ریختن نیست.
«دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمه‌ى شعبان در مصلاى تهران 30/07/1381»





[ چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 ] [ 11:23 ق.ظ ] [ گل یاس ]
درباره وبلاگ

منم عمار همون بچه بسیجی

زخاک فکه و فاو و دوئیجی

همون سینه زنی که میره هیئت

کلاس عشق بازی با ولایت

همونی که شنیده این عمار

دلش آتیش گرفته از غم یار


نوشته نامه ای از جان به جانان

به نام حق تعالی رب منان

سلام مولای من سید علی جان

سلام ای رهبرم ای قلب ایران

سلام ای قوت دلهای خسته

بگو مولا دلت از چی شکسته ؟

بگو آقا که دل ها بی قراره

چشا رو گونه ها شبنم می کاره

بگو آقا فقط با یک اشاره

که غصه دلامون رو کرده پاره

من عمار دارم خونه به خونه

میگم از مکر شورای زمونه

از اون فتنه گران انتخابات

که میدون آمدن با شال سادات

جسورانه دل رهبر شکستین

خیال کردین که در کوفه نشستین

علی 70 میلیون یار داره

هزاران مالک و عمار داره

چه سلمانها به دورش در طوافن

چه شمشیر ها به اذنش در غلافن

فقط کافی ست تا با یک اشاره

جهان کفر گردد پاره پاره

الا ای رهبرم لب تر کن ای دوست

که جان من گره در پیچش موست

فدایی ات من عمار آقا

هزاران در هزاران بار آقا

فقط کافی ست لب برگشایی

بتازم یک تنه در هر شعاعی

چنان جنگم ز عشقت تا شهادت

که صد لیلی برن بر تو حسادت
امار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
دانشنامه عاشورا ساعت فلش مذهبی پخش زنده حرم
>